ความหมาย ความสำคัญ วิวัฒนาการและแนวคิดพื้นฐานด้านการตลาด ในฐานะเป็นกิจกรรมหลักทางธุรกิจ การศึกษาสิ่งแวดล้อมทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด การเลือกตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ ระบบสารสนเทศทางการตลาด การกำหนดส่วนประสมทางการตลาดและเครื่องมือทางการตลาดอื่น ๆ และ จริยธรรมทางการตลาด 

The meaning and importance of marketing as one of the main business activities, marketing concepts or philosophy, strategic planning, marketing mix, marketing system and the target market, motivation building and a study of consumer behavior and an assortment of marketing and other marketing tools.


หลักการและเหตุผลของการวิจัย ประเภทของการวิจัย ขั้นตอนการทำวิจัย กระบวนการวิจัยเพื่อให้มีความรู้ความเข้าใจถึงการกำหนดประเด็นปัญหาและวัตถุประสงค์ของการวิจัย การออกแบบวิจัย การเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล และตีความหมาย การเขียนรายงานและการเสนอผลงานวิจัย ตลอดจนการจัดทำข้อเสนอโครงการวิจัยทางด้านธุรกิจ

(ภาษาอังกฤษ)

Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business