ข้อมูลอาจารย์ผู้สอน

profileHome
รองศาสตราจารย์ ดร.วนิดา สุวรรณนิพนธ์
E-mail :
wanida.su@ssru.ac.th
อาจารย์ประจำ :
สาขาวิชาบริหารธุรกิจ (การตลาด)
คณะ :
วิทยาการจัดการ
มหาวิทยาลัย :
มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา

    รายวิชาที่มีอยู่

    General knowledge of statistics; Data collection and presentation; Data analysis; Random variables and probability; Population and sampling; Value estimation; Hypothesis testing; Chi-square testing; Analysis of variance; Nonparametric statistics; Regression and correlation analysis; Forecasting and business decision making.

    ความรู้ทั่วไปเกี่ยวกับสถิติ การเก็บรวบรวมข้อมูลและการนำเสนอข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล ตัวแปรสุ่มและการแจกแจงความน่าจะเป็นของตัวแปรสุ่ม ประชากรและการสุ่มตัวอย่าง การประมาณค่า การทดสอบสมมติฐาน การทดสอบไคสแควร์ การวิเคราะห์ความแปรปรวน สถิตินอนพาราเมตริก การวิเคราะห์การถดถอยและสหสัมพันธ์ การพยากรณ์และการตัดสินใจทางธุรกิจ



    Principles and justifications of research; Types of research; Formulating marketing research problems in order to develop a research proposal on interested topics; Analysis and synthesis of topics; Data collection; Data analysis and interpretation; Writing and presenting a research report with the aim to apply research results in business decision-making.

    หลักการและเหตุผลของการวิจัย ประเภทของการวิจัย การกำหนดปัญหากระบวนการทำวิจัยทางด้านการตลาด เพื่อจัดทำข้อเสนอโครงการวิจัยในประเด็นปัญหาที่สนใจ วิเคราะห์และสังเคราะห์ประเด็นปัญหา ดำเนินการเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล และตีความหมาย การเขียนรายงานและการเสนอผลงานวิจัย เพื่อนำผลการวิจัยไปประยุกต์ใช้ประกอบการตัดสินใจทางธุรกิจ


    ความหมาย ความสำคัญ วิวัฒนาการและแนวคิดพื้นฐานด้านการตลาด ในฐานะเป็นกิจกรรมหลักทางธุรกิจ การศึกษาสิ่งแวดล้อมทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด การเลือกตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ ระบบสารสนเทศทางการตลาด การกำหนดส่วนประสมทางการตลาดและเครื่องมือทางการตลาดอื่น ๆ และ จริยธรรมทางการตลาด 

    Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business.

    Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business.

    General knowledge of statistics; Data collection and presentation; Data analysis; Random variables and probability; Population and sampling; Value estimation; Hypothesis testing; Chi-square testing; Analysis of variance; Nonparametric statistics; Regression and correlation analysis; Forecasting and business decision making.

    Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business.

    Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business.

    หลักการและเหตุผลของการวิจัย ประเภทของการวิจัย ขั้นตอนการทำวิจัย กระบวนการวิจัยเพื่อให้มีความรู้ความเข้าใจถึงการกำหนดประเด็นปัญหาและวัตถุประสงค์ของการวิจัย การออกแบบวิจัย การเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล และตีความหมาย การเขียนรายงานและการเสนอผลงานวิจัย ตลอดจนการจัดทำข้อเสนอโครงการวิจัยทางด้านธุรกิจ

    Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business.


    หลักการและเหตุผลของการวิจัย  ประเภทของการวิจัย  ขั้นตอนการทำวิจัย  กระบวนการวิจัยเพื่อให้มีความรู้ความเข้าใจถึงการกำหนดประเด็นปัญหาและวัตถุประสงค์ของการวิจัย การออกแบบวิจัย การเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล และตีความหมาย การเขียนรายงานและการเสนอผลงานวิจัย ตลอดจนการจัดทำข้อเสนอโครงการวิจัยทางด้านธุรกิจ

    Principles and reasons of research; category of research; research process for knowledge and understanding of defining issues and objectives of research; collecting data; analyzing data; interpretation; writing report and presenting research including research proposal of business.