Principles and justifications of research; Types of research; Formulating marketing research problems in order to develop a research proposal on interested topics; Analysis and synthesis of topics; Data collection; Data analysis and interpretation; Writing and presenting a research report with the aim to apply research results in business decision-making.
หลักการและเหตุผลของการวิจัย ประเภทของการวิจัย การกำหนดปัญหากระบวนการทำวิจัยทางด้านการตลาด เพื่อจัดทำข้อเสนอโครงการวิจัยในประเด็นปัญหาที่สนใจ วิเคราะห์และสังเคราะห์ประเด็นปัญหา ดำเนินการเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล และตีความหมาย การเขียนรายงานและการเสนอผลงานวิจัย เพื่อนำผลการวิจัยไปประยุกต์ใช้ประกอบการตัดสินใจทางธุรกิจ