General knowledge of statistics; Data collection and presentation; Data analysis; Random variables and probability; Population and sampling; Value estimation; Hypothesis testing; Chi-square testing; Analysis of variance; Nonparametric statistics; Regression and correlation analysis; Forecasting and business decision making.
ความรู้ทั่วไปเกี่ยวกับสถิติ การเก็บรวบรวมข้อมูลและการนำเสนอข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล ตัวแปรสุ่มและการแจกแจงความน่าจะเป็นของตัวแปรสุ่ม ประชากรและการสุ่มตัวอย่าง การประมาณค่า การทดสอบสมมติฐาน การทดสอบไคสแควร์ การวิเคราะห์ความแปรปรวน สถิตินอนพาราเมตริก การวิเคราะห์การถดถอยและสหสัมพันธ์ การพยากรณ์และการตัดสินใจทางธุรกิจ
Principles and justifications of research; Types of research; Formulating marketing research problems in order to develop a research proposal on interested topics; Analysis and synthesis of topics; Data collection; Data analysis and interpretation; Writing and presenting a research report with the aim to apply research results in business decision-making.
หลักการและเหตุผลของการวิจัย ประเภทของการวิจัย การกำหนดปัญหากระบวนการทำวิจัยทางด้านการตลาด เพื่อจัดทำข้อเสนอโครงการวิจัยในประเด็นปัญหาที่สนใจ วิเคราะห์และสังเคราะห์ประเด็นปัญหา ดำเนินการเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูล และตีความหมาย การเขียนรายงานและการเสนอผลงานวิจัย เพื่อนำผลการวิจัยไปประยุกต์ใช้ประกอบการตัดสินใจทางธุรกิจ